Kompresorska postaja Kidričevo
Projekt
Železniški predor Pekel
Naziv objekta
Železniški predor Pekel
Investitor/Naročnik
RS, Ministrstvo za infrastrukturo
Lokacija
Maribor, Slovenija
Časovno obdobje
2017-2023
Velikost / Zmogljivost objekta
Dolžina: 1.530 m
Izgradnja novega predora Pekel, v sklopu nadgradnje železniške proge Maribor – Šentilj, obsega celovite izboljšave, vključno z večjo varnostjo, hitrostjo in učinkovitostjo železniškega prometa.
Osnovna izhodišča in cilji
V sklopu nadgradnje železniške proge Maribor - Šentilj je bil zgrajen nov predor Pekel. Izgradnja novega predora na predmetni progi je skupaj z drugimi posegi na progi omogočila:
- modernizacijo in obnovo proge v skladu z evropskimi standardi,
- povečanje kategorije proge s C3 na D4 (22,5 t/os),
- povečanje stopnje varnosti prometa,
- povečanje prepustne zmogljivosti proge iz 68 na 84 vlakov/dan,
- povečanje prevozne zmogljivosti proge iz 3,9 na 8,1 milijona neto ton/leto,
- skrajšanje časa potovanja,
- povečanje hitrosti na do 120 km/h,
- učinkovitejše vodenje prometa,
- zmanjšanje hrupa,
- optimalno odvijanje prometa vlakov.
Predor Pekel je dvotirni enocevni železniški predor in je za predorom Karavanke, drugi moderno urejen železniški predor v Sloveniji.
Storitve IBE
IBE je v BIM tehnologiji izdelal PGD in PZI dokumentacijo elektro-strojne opreme (ESO) predora skladno z zahtevami Uredbe komisije EU št. 1303/2014 o tehnični specifikaciji za interoperabilnost v zvezi z varnostjo v železniških predorih železniškega sistema Evropske unije v obsegu:
- Oskrba predora z električno energijo za splošno napajanje ter varnostne sisteme predora, vključno s transformatorsko postajo in diesel-elektro agregatom za nadomestno napajanje.
- Splošna in varnostna razsvetljava v predoru, ubežnem rovu, vseh nišah, pogonski centrali in na reševalnih platojih, vtičniška gnezda za priklop opreme reševalnih služb.
- Krmilno nadzorni sistem ter varnostni sistemi predora
- Prezračevanje reševalnega rova s sistemom nadtlaka in zračne zapore (air-lock) za preprečevanje vdora dima in toplote v reševalni rov za zagotavljanje varne evakuacije, sistemi prezračevanja, ogrevanja in klimatizacije vseh tehničnih prostorov.
- Sistem požarne vode z vodohranom ter hidranti.
Avtorji fotografij: Direkcija RS za infrastrukturo in IBE d.d.
Vir podatkov in fotografij: spletna stran Krajšamo razdalje (krajsamorazdalje.si)